Alla inlägg under september 2008

Av Sara Vikberg - 17 september 2008 16:06

 

 Vecka 30 (29+)


På tillväxten gick det jätte bra, lilleman beräknas nu (30+0) väga 1879 gram. +17,3%. Han växer på bra. Flödet i navelsträngen såg bra ut och normal fostervattensmängd. Allt såg så bra ut. Ska tillbaka igen om 5 veckor för koll och bedömning om igångsättning. Ska också göra tillväxt då.

Han är en stor en kille och hoppas han växer på lika bra i fortsättningen.

Han ligger och snuddar översta kurvan.:D


Lill hjärta bli stor .. 


Inom loppet av 7 veckor är vi kanske föräldrar igen :) 49 dagar till 37+0 

Av Sara Vikberg - 10 september 2008 22:06

Igår bar det iväg till förlossningen efter att i 2 dagar har haft ont på ena sidan av magen. Fick träffa världens bästa barnmorsker och läkare ( Min, som jag hade i början och som snittade mig med dennis) Körde CTG i i en halv timme och den såg bra ut, därefter kollade läkaren med UL och såg inge konstigheter med moderkakan, men kunde inte garantera att det syndes nått om det skulle vara nått. Hon vart väldigt häpen av att lilleman låg och tränad på att andas, man såg hur han, ja rent ut sagt andades vatten. Och det är ett gott tecken på att han mår bra iallafall. Dem tog även urinprov och såg att jag har bakterier i urinet som dem skulle skicka på odling, vad det nu kan innebära. Får nog svar om nån dag. Idag har det fortsatte göra ont på den sidan av magen, tänker vänta och se om det går över. Jag ger det 2 dagar till, sedan ringer jag igen. Det jag fasar för är att det är en infektion i magen, hur det nu kan vara det.. men det känns som så. Bara vänta och se vad detta leder. Förhoppningsvis ingenstans!


Ja, nu har man bytt vecka igen till vecka 30 :) Mitt andra mål!! I did it!!


8 veckor kvar tills lilleman kommer. 56 dagar kvar :) Lägger in en bild på vecka 29 ( 28+0 )  

Av Sara Vikberg - 7 september 2008 22:00

Jag har nu insett att det är verkligen inte långt kvar tills jag får träffa vårat barn! Jag är såå nervös resan fram dit, och tanken att det finns en chans att mitt barn får komma hem denna gång , gör mig nervös. Hur kommer vi/jag hantera det, om det skulle bli så?! Men samtidigt tänker man på att om allt skulle repetera, usch! Detta är mycket jobbigt att fundera på när man inte har facit i handen. Det enda jag vet nu är att jag verkligen är såå tacksam för den tiden vi får med Seb i magen :) 


Det är BARA 59 dagar kvar :-) Hur lycklig som helst. 

Av Sara Vikberg - 3 september 2008 13:57

Ja nu ska jag försöka skrivaom barnmorskebesöket som både var bra och dåligt! Det bra är att han växer så det knakar, sfmått 28 cm i vecka 27+6, jätte bra. Blodtrycket 129/79 lite högre men helt okej. 

Vägde mig i vecka 15 då jag vägde 58 och nu 65 , så +7 kg sedan dess.. trodde inte jag hade gått upp så mycket. Hjärtljuden låg på ca 142 då han abslout inte ville vara hjälpsam denna gång heller, utan sparkade och spjälade.. Bm försökte "hålla" fast honom som sist men det var ändå svårt att få in nå exakta hjärtljud.


Det abslout dåliga med bm besöket var att min bm ska sluta! :( Jag vill inte det!! Hon är den bästa och hon sa att hon var jätte ledsen och ville jätte gärna följa min grav men eftersom dem ska dra ner på bm på mvc så är det några som måste sluta! Det är inge roligt!! Undra vilken jag får nu!! Det känns som man m¨åste börja om allt.. Min bm vet allt jag gått igenom och är så förstålig. Och att jag trivs med henne är helt underbart. Men då ska man inte få behålla henne heller :( F*N!


Nu är man i vecka 29 ( 28+0) bara 9 veckor kvar :) Längtar!


Nu ska jag göra nå nytta hade jag tänkt. Har även tvättstug kl 4.. kram på er <3

Ovido - Quiz & Flashcards