Alla inlägg under januari 2009

Av Sara Vikberg - 15 januari 2009 23:22

Seb är nu 3 månader och väger 7300 gram och är 62,5 lång. 42 runt hatten.


korrigerat är han bara 7 veckor, vilken klump:)


Byebye, han vill inte riktigt komma till ro just nu. 

Av Sara Vikberg - 14 januari 2009 21:04

Efter som när jag gick med Seb så visste inte vad han skulle ha för efternamn. Men nu har han fått stefans efternamn. Seb Bertil Olofsson:)

Men tyckte Seb Olofsson vart lite tråkigt bloggnamn, så det blev: OurSon.

Det gick bra att att väga och mäta, han växer. :) Sprutorna gick inte så bra, han skrek. Det var frukansvärt. Usch. Men det är för ett bra syfte,så man får svälja det och gå vidare:) I morgon ska vi stor röja här hemma. Stefan ska tapitsera "data rummet", det som ska bli Sebs rum sen. Gud vad jag längtar tills jag får börja pyssla med hans rum. :D Farmor är ju så inne på att han ska ha spiderman gardiner. Nej tack. 

  

 Onödigt vetande - Idag var jag in på mvc och satte in kopparspiralen. Gick kanon. Kände inte ens att dem satt in den. trodde först att hon skämtade med mig när hon sa att hon var klar. Tänkte: men gud, ska hon skicka hem mig utan kopparspiralen. haha.

Så får jag ställde mig upp och hade fått på mig kläderna så kom mensvärken. VILKET MOLANDE. usch! Tar sällan piller, men tog en ipren för att få bort molandet, och det funkar. :)


Seb ska snart gå och sova, han sitter just nu hos Emmelie.:) gud vad han skrattar åt henne. xD 


Nu ska jag umgås, Ha det bäst alla! Byebye

Av Sara Vikberg - 13 januari 2009 23:01

Nu hade jag fått en kommentar! TACK, gillar verkligen kommentarer. MEN vill gärna veta VEM, meee - Jag vet inte vem det är!?


skulle bara vara trevligare för mig som läser och vet vem det är :D


Skriver mer i morgon , har ej tid.



BYEBYE

Av Sara Vikberg - 12 januari 2009 21:21

Igår åkte vi till timrå, jag seb och stefan. Vi åkte till Dess,Tomas och Thea.

Dem är hur trevliga som helst.Thea är så nå otroligt söt. Jag fick sitta med henne i går och läsa nalle puh boken ett par ggr:) Hihi. Hon satt så snällt i mitt knä. Jag har träffat dem 1 ggn förut och det var i somras när jag gick med Seb imagen. :) Men det känns som jag känt dem i flera år.

Vi åt middag där och satt sedan och pratade om massa i framför tvn. Verkligen jätte trevligt.


Idag fyllde stefans lillasyster 8 år, så det vart tårtkalas hemma hos dem:) Gottgott! I Morgon är det dags för första sprutan för Seb på bvc, ska även väga och mäta:) Det är 3 veckor sedan vi mätte sist och vägde. Då vägde han 6,2 kg. Jag tror han var 59 cm lång. Hihi kommer inte ihåg.


Nu ska jag mysa med min underbara son (`v´) Seb (`v´)

Av Sara Vikberg - 10 januari 2009 15:49

Skoj, nej. Ska få en ensam hemma kväll. Ska nog bli mysigt att det bara ska vara jag och Seb :) Men aldrig roligt att vara ensam! Får prata med tvn:) Seb sover fortfarande i sin säng, Jippi! Inga problem att lägga honom i den. Han ligger och pratar med nallarna varje kväll innan har somnar. :D Sötnosen. Just nu sover han.

Fick min så kallade vecka idag:D faktiskt glad. Men det är rena blodbadet och värker. Kanske det var därför jag var så irriterad på stefan igår och grät över maten xD Hihi man skäms ju. :)


Nu vaknar lilleman , måste kila! 

Byebye

Av Sara Vikberg - 8 januari 2009 21:45

idag har vi varit hos gammel farmor ( min farmor)! Det var riktigt trevligt. Hon bjöd på fika och surrade massor:) Efter det for vi ner till ICA och köpte blöjor till lilleman. Vart bjuden på middag hos mormor och morfar. Vi åt kyckling med potatisklyftor och beasås. Så gott! har hittat en ny sås jag verkligen GILLAR, MUMMA. Sweet chili sås. har aldrig tyckt om stark mat eller kryddor, men denna är så god! Värt att prova.

Seb är vaken och ligger naken under babygymmet och pratar med "nallarna", han är såå söt. Han tycker nog dem är väldigt rolig. Skrattar gör han med, hahah Hur söt får man bli. 

imorgon är det fredag och inget specielt inplanerat, men alltid händer det nått. Annars kan man vara hemma också:) 

Om 3 veckor far Mia med familj till thailand me barnen, så lyxigt! Hoppas dem får trevligt där. Vilken jag tror=) 


Också får vi inte glömma - GRATTIS SEB PÅ DIN 3 MÅNADERS DAG! Haha

 Nödvändigt att fira? JA, så klart!! :) 


Byebye

Av Sara Vikberg - 7 januari 2009 19:51

Seb har varit lite grinig idag. Han har inte kunnat komma till ro och sova. Då föreslog morfar att vi skulle åka till kvissle så kanske han sov. Och ja, det gjorde han. Men när vi kom hem igen vart han lika orolig och gnällig igen. Kirsti och Emmelie var här och drack kaffe. Seb pratade mycket med Kirsti och skrattade.


Jag och Seb kröp ner i ett bad och myste. Stefan tog seb och skulle ta på han en pjamas. Men vi hade ingen då han har växt ur alla. Stefan tog fram en pjamas i strl 74, ja sa: Aldrig den passar. Den är ALLDELES för stor begriper du väl. Stefan kommer in i baddrummet där jag sitter med hakan nere i backen. Han kunde ha den! Dra mig över lös gruset, tänkte jag! Detta är inte sant. Han blir 3 månader i morgon.


Vi ska iväg och väga honom igen den 13/1 och samma dag kl 13;30 ska vi på sjukhuset igen, antagligen för att han är för tidigt född. Dem ska väl kolla utvecklingen. 


Nu har jag inge mer att tilllägga för tillfälligt:)


Byebye! 

Av Sara Vikberg - 5 januari 2009 23:28

Jag och Seb tog oss en promenad idag till mormor. Kändes i benen att man är otränad som attans. 3 km var inte dåligt för min del:) När vi kom hem igen gick jag ner i tvättstugan igen och kollade om det var nån som tvättade, vart inte ett dugg överaskad! Bägge tvättstugorna var ledig, men så klart satt plopparna där! ÅH VAD ARG MAN KAN BLI! Nu ska jag skriva en lapp med STORA bokstäver!


Nog om det! Mitt hjärta gråter just nu. Seb sover i SIN SÄNG :'(

Måste få han att sova där nu innan han fastnar helt för våran säng. Förhoppningsvis sover han som han brukar göra, somna vid 11 och vaknar vid 6 och äter sedan sover vidare till 9. Har börjat förstått att jag har ganska tur som få sova hela natten som vi gör. Vissa får kliva upp flera gånger på natten. :)


 Byebye people. =D


                              Seb sover i vagnen på promenaden

Ovido - Quiz & Flashcards